Pages

Labels

Pages - Menu

Diberdayakan oleh Blogger.

Minggu, 28 April 2013

Keajaiban Segitiga Bermuda menurut Islam

Keajaiban Segitiga Bermuda masih Misteri menurut Islam

 

bermudatri

Anda semuanya pasti pernah mendengar nama Segitiga Bermuda. Segitiga Bermuda atau yang

dalam bahasa Inggris disebut Bermuda Triangle adalah sebuah daerah, tepatnya laut di Samudra Atlantik yang dibatasi oleh kota-kota di Amerika Tengah (Straits of Florida, Kepulauan Bahamas, dan Kepulauan Karibia). Segitiga Bermuda adalah sebuah misteri. Konon, banyak pesawat atau kapal laut yang melintasi daerah ini menghilang secara tiba-tiba. Tak ada satu orang-pun yang tau kemana pesawat dan kapal laut tersebut menghilang.

bermuda-triangle-hurricane

Kebanyakan para ahli-ahli, pakar-pakar, atau orang-orang biasa seperti kita hanya menerka-nerka kemana dan bagaimana kapal laut atau pesawat itu bisa menghilang. Pakar Fisika mengatakan, pesawat dan kapal laut itu terhisap oleh sebuah pusaran lautan yang sangat deras dan kencang. Mereka semua hilang ditelan laut. Ahli cuaca mengatakan, mereka hilang karena disambar petir atau diterjang badai dan akhirnya tenggelam ke laut, karena di daerah Segitiga Bermuda (menurut mereka), cuacanya tidak menentu. Pakar kedukunan mengatakan, mereka hilang karena ditelan oleh setan-setan dan iblis-iblis yang terkutuk. Ustadz-ustadz mengatakan, mereka hilang dibawa atau diculik oleh Dajjal. Konon kabarnya, Dajjal telah muncul di bumi ini, dan kemuculan pertamanya yaitu di Segitiga Bermuda ini.
Menurut saya, Segitiga Bermuda ini adalah misteri kelam yang tidak bisa dipecahkan dengan akal sehat dan logika.

MISTERI SEGITIGA BERMUDA DARI SUDUT PANDANGAN ISLAM
Pelbagai  peristiwa pelik dan misteri yang berlaku di kawasan SEGITIGA BERMUDA  dimana sering terjadi kapal-kapal hilang baik dikawasan laut mahupun diruang udara secara misteri.Ada yang berpendapat segitiga bermuda itu adalah tempat alien dan ufo.Ada yang menyatakan kawasan itu adalah pusat magnet terbesar didunia.Ada juga yang berpendapat itu pusat bumi dan terdapat lubang hitam (black hole) yang mampu menyedut apapun yang melalui kawasan tersebut. bermacam2 teori dan amdaian dari pelbagai pihak terutama dari Barat mengenai misteri SEGITIGA BERMUDA ini.
saya kongsikan dengan anda semua misteri SEGITIGA BERMUDA ini dari sudut perspektif Islam pula,
Ada hadist yang diriwayatkan Abu Hurairah bahwa Rasulullah SAW telah bersabda :
"Apabila salah seorang berada ditempat yg terbuka atau ditengah matahari sedang bersinar, lalu bayangan yg meneduhinya bergerau sehingga sebagian dari dirinya terletak ditempat panas dan sebahagian lagi di tempat sejuk, maka hendaklah dia berdiri atau meninggalkan tempat itu"


dikatakan larangan ini kerana kawasan seperti yang disabdakan oleh baginda dalam hadisnya adalah tempat yang paling digemari oleh Syaitan.Jadi apa kaitannya dengan SEGITIGA BERMUDA??? Alasannya kerana bermuda terletak di perairan atlantik di pertengahan antara benua Amerika bagian utara dan Afrika.Secara mudah lokasi ini adalah kawasan pertembungan dua arus panas dari Afrika dan sejuk dari Amerika Utara.
Dengan hadis ini maka terungkailah misteri segitiga bermuda.Peristiwa dan kejadian aneh yang terjadi itu tentu antara lain disebabkan pertembungan antara panas dan sejuk dan istana Syaitan yang mungkin tersembunyi disitu.

image

Ada sebuah buku yang berjudul "Dajjal akan muncul dari kerajaan jin di segitiga bermuda" Karya Sheikh Muhammad Isa Dawuud dari Mesir,bahwa kawasan bermuda adalah kawasan Jin dimana dari situlah akan munculnya Dajjal.
Menurut Syaikh Imam M. Ma'rifatullah Al-arsy, segitiga bermuda merupakan tempat titik terhujung di dunia ini. Ditengah kawasan itu terdapat sebuah telaga yang airnya dapat membuat siapa saja yg meminumnya menjadi panjang umur, ditempat itu pula Nabiyullah Khidir A.S bertakhta sebagai penjaga sumber air kehidupan tersebut.Syaikh imam M. Ma'rifatullah Al-arsy berkata kalau penyelamat akhir Zaman iaitu
Imam Mahdi akan keluar dari ghaibnya melalui tempat tersebut (segitiga bermuda ) dengan menggunakan jubah suci berwarna kebiruan.
Namun persoalan yang menjadi misteri sehingga kini ialah
Apakah penyebab kapal, pesawat, kapal terbang, atau apa jua yang melintasi kawasan misteri ini lenyap tanpa dapat dikesan ?
Menurut Syaikh Imam M lagi,  iblis dan Syaitan tidak mampu mendekati pusat kawasanSEGITIGA BERMUDA, maka iblis dan syaitan ini pun berjaga disekelilingnya dan bertujuan untuk menghalang setiap manusia yang mencuba untuk memasuki kawasan SEGITIGA BERMUDA. Kerana sesungguhnya sesiapa yang mampu sampai ketempat titik tengah kawasan segitiga bermuda, maka dia akan mengetahui kebenaran alam yg sesungguhnya.Banyak orang zaman dahulu yang telah mencuba kepusat SEGITIGA BERMUDA dan kebanyakan dari mereka enggan untuk kembali pulang kedunianya.
Menurut sebuah catatan kuno, Raja Iskandar Zulkarnain pernah mencuba memasuki ke kawasan misteri itu.Dan sekembalinya mereka mengatakan bahwa tempat itu berpasirkan permata dan berbatukan berlian.Tempat yang dipenuhi dengan kabut putih tebal itu sangat indah untuk dipandang tapi sangat berbahaya untuk di datangi. wallahualam .



sumber daripada keajaiabanalamdunia.wordpress.com

5 komentar:

 

web widgets

counter

visitor

Flag Counter